بازیكنان هلند نخستین هدف خشونت های نژادپرستانه در لهستان
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش گاردین، این بازیكنان روز جمعه هنگام تمرین در شهری كه تیم ملی انگلیس هم در آن اردو زده با فریادهای جمعیتی روبرو شدند كه صدای میمون را تقلید می كردند.

در میان 25 هزار نفر كه به تماشای تمرین تیم ملی هلند به ورزشگاه میسكی در شهر ویسلا كراكو رفته بودند چند صد نفر خطاب به بازیكنانی چون ' نیگل د یونگ' و ' گریگوری فان در ویسل' با فریادهایی صدای میمون را تقلید كردند.

پس از این حركت، ' مارك فان بومل' كاپیتان تیم ملی هلند به بازیكنان دستور داد محل تمرین را به بخش دیگری از زمین و دور از دسترس این عده ازتماشاچیان منتقل كنند.

فان بومل این اقدام را منزجر كننده توصیف كرد و گفت: این موضوع را به یوفا گزارش خواهیم كرد و در صورت تكرار در مسابقه از داور خواهیم خواست دستور دهد تیم هلند با محافظت ماموران از زمین بیرون برود.

مشكل زمانی بروز كرد كه بازیكنان در كنار زمین شروع به دویدن كردند. در این زمان از گوشه ای از ورزشگاه صدای میمون و فریادهایی مشابه بلند شد. با گذشت زمان این فریادها بلند تر می شد تا جایی كه بازیكنان تصمیم گرفتند دیگر به آن گوشه از زمین نزدیك نشوند.

' برت فان مارویك' سرمربی تیم ملی هلند در این باره گفت: حداقل الان می دانیم كه ما هم ممكن است هدف حملات قرار بگیریم.

یوفا متعاقب گزارش تیم ملی هلند انگیزه نژادپرستانه را در این حادثه انكار و آن را طبیعی توصیف كرد. اتحادیه فوتبال اروپا این فرضیه را مطرح كرد كه شاید هواداران تیم ویسلا نمی خواهند تیم های دیگر از ورزشگاهشان استفاده كنند .

فان بومل از واكنش یوفا خشمگین شد و گفت: شما باید در های گوش هایتان را باز كنید. اگر هم می شنوید و نمی خواهید آن را بپذیرید كه دیگر از این هم بدتر است.

ورزشی ** 1553





:: برچسب‌ها: بریتانیا , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: